Visuaalinen myyntityö │Esillepano

 
Kuva otettu harkkajakson aikana Yeppossa

Visuaalinen myyntityö

Mitä on visuaalinen myyntityö?

Visuaalinen myyntityö on laaja käsite, joka kattaa niin tuotteiden esillepanoa myymälöissä tuotteiden myynnin edistämiseksi, kuin myös näyteikkunoiden tekemistä. Visuaalinen myyntityö on myös mallinukkejen pukemista uutuuksilla ja erilaisten esillepanojen tekemistä. Näin varmistetaan uutuuksien huomaaminen ja näin niiden parempi myytävyys.
 

Esillepano

Esillepano on tapa nostaa tuotteita esille, jotta ne myisivät paremmin. IKEA on hyvä esimerkki erinomaisista esillepanoista. Pienet ja vähän suuremmat fiilistely huoneet tuovat kaikki sisältävänsä tuotteet erinomaisesti esille. IKEAn tapa esitellä tuotteita myös altistaa heräteostoille, joka tietenkin lisäävät myyntiä.
Visuaalisen myyntityön tärkein tehtävä on varmistaa tuotteiden myytävyys ja kaupan siisteys. Se, minkä fiiliksen siisti vs. sotkuinen myymälätila luovat vaikuttavat asiakasmääriin. Itse en menisi lähellekkään sotkuisen tai sekalaisen oloista myymälää, kun taas pystyisin viettämään pitkänkin aikaa visuaalisesti  miellyttävässä ja siistissä myymälässä.Visualistin on myös kiinnitettävä huomiota värimaailmoihin, ryhmittämiseen ja rytmittämiseen esillepanoja tehdessään. Myymälöissä myös valaistuksen kohdentaminen esillepanoihin on tärkeää.

Kuva otettu harkkajakson aikana Yepposa





Kommentit

Suositut tekstit